REGULAMIN

Regulamin sklepu 4stories

§1 Postanowienia ogólne

1. Przedmiotem niniejszego Regulaminu jest regulacja warunków sprzedaży oraz funkcjonowania Sklepu internetowego. Zgodnie z art. 384 Kodeksu Cywilnego przedmiotowy Regulamin jest częścią umowy zawartej ze Sprzedającym.

2. Złożenie skutecznego Zamówienia możliwe jest po akceptacji postanowień niniejszego Regulaminu.

3. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem sieci Internet, poprzez system sklepowy zamieszczony na stronie internetowej www.4stories.com.pl.

4. Właścicielem sklepu internetowego zarejestrowanego pod adresem www.4stories.com.pl jest firma pod numerem NIP: 5253038366, zwana dalej Sprzedającym.

5. Kupującym może być każda osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, posługująca się własnym kontem poczty elektronicznej oraz posiadająca podmiotowość prawną uprawniającą ją do dokonywania czynności prawnych zgodnie z przepisami prawa.

6. Przez Konsumenta – należy rozumieć osobę fizyczną nabywającą produkty w Sklepie Internetowym, w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego.

7. Do podmiotów innych niż Konsumenci nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

8. Informacje zawarte na stronach internetowych Sprzedającego nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego; stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.

9. Sprzedający prezentuje cyfrowe zdjęcia oferowanych produktów. Ponadto, dokłada wszelkich starań, aby prezentowane zdjęcia były najwyższej jakości i w najwyższym stopniu odzwierciedlały rzeczywisty stan i kolorystykę prezentowanych produktów.

10. Ceny w Sklepie Internetowym Sprzedającego podawane są w złotych polskich (PLN) i stanowią wartość brutto.

11. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany cen produktów znajdujących się w katalogu produktów, wprowadzania nowych produktów do Sklepu Internetowego i usuwania niedostępnych produktów, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sprzedającego oraz wprowadzania w nich modyfikacji.

12. Właściwości towarów opisane są przy każdym produkcie 4stories umieszczonym na poszczególnej stronie sklepu internetowego www.4stories.com.pl. Prosimy Klientów, aby mieli na uwadze, że wyroby jubilerskie mają specyficzne właściwości, w tym, że każdy z takich wyrobów jest niepowtarzalny i minimalnie odróżnia się od innych egzemplarzy takiego samego towaru oraz że są one niewielkich rozmiarów, a ich wizerunki prezentowane w sklepie 4stories mają charakter informacyjny. Informujemy także, że na wygląd towarów ma wpływ rozmiar i ustawienie parametrów monitora.

13. Wszystkie ceny w sklepie internetowym www.4stories.com.pl nie zawierają kosztów przesyłki.

§2 Płatności

1. W sklepie 4stories możesz dokonywać płatności:

    1. Przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy. Realizacja zamówienia rozpoczyna się po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy.
    2. Poprzez system płatności świadczonych przez firmę PRZELEWY24.

2. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, Sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.

3. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online drogą elektroniczną jest PRZELEWY24

 §3 Czas realizacji zamówienia

1. Zamówienia realizowane są zazwyczaj w ciągu 24h, jednakże zawsze staramy się, by Twoja przesyłka dotarła do Ciebie jak najszybciej.

2. W przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.

3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania każdego zamówienia jeżeli realizacja zamówienia nie będzie możliwa, w tym przypadku Klient dostanie potwierdzenie anulowania zamówienia, a zwrot zapłaconej kwoty zostanie dokonany tą samą metodą płatności, która została użyta w pierwotnej transakcji. 

§4. Zwrot i wymiana zakupionego produktu

1. Klientowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od dnia wydania produktu bez podawania przyczyny. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

2. Kupujący zwracając towar powinien przesłać Sprzedającemu jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy oraz przesłać towar w oryginalnym opakowaniu, zgodnie z poniższymi danymi kontaktowymi: e-mail: 4stories.clientservice@gmail.com, 4stories, ul. Dubois 9/64, 00-182, Warszawa. 

3. Klient powinien wysłać towar, który chce zwrócić lub wymienić razem z nieuszkodzonymi metkami oraz w oryginalnym opakowaniu, towary wysłane bez opakowania nie zostaną przyjęte do zwrotu.

4. W przypadku odstąpienia od umowy, na zasadzie wskazanej w pkt. 1, zarówno Sprzedający jak i Klient są zobowiązani do zwrotu wszystkiego, co otrzymali od drugiej strony na mocy zawartej umowy z zastrzeżeniem pkt 6 §4 niniejszego regulaminu.

5. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktu.

6. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów, co oznacza, że Sprzedawca nie zwróci Klientowi kosztu przesyłki, którą zapłacił za dostarczenie zamówienia do Klienta. Sprzedawca zwraca Klientowi należne płatności niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedający został poinformowany o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Klient nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

7. Klient za zgodą Sprzedającego może w terminie 14 dni od dnia otrzymania produktu wymienić go na inny. W takim przypadku Kupujący powinien skontaktować się z Sprzedającym za pośrednictwem adresu e-mail: 4stories.clientservice@gmail.com. 

8. Klient odpowiada za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzecz.

9. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów:

•świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci praw odstąpienia od umowy;

•w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

•w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

10. Reklamacją i wymianą nie są objęte towary otrzymane bezpłatnie bądź w ramach promocji "1+1", "2+2" za które Klient nie dokonał zapłaty.

11. Zwrot zakupu dokonanego w ramach promocji „1+1=3”, gdzie trzeci najtańszy produkt jest w cenie 0.01 zł, może zostać wykonany tylko całkowicie wraz z produktem, zakupionym po cenie promocyjnej 0.01 zł. W przeciwnym razie zwrot będzie pomniejszony o regularną cenę produktów, otrzymanych w ramach promocji na dzień dokonania zakupu ze strony internetowej 4stories.com.pl.

§5. Ochrona danych osobowych

1. Podanie przez Klienta danych osobowych jest dobrowolne, jednakże ich brak uniemożliwia dokonanie realizacji złożonego zamówienia. Dokonując zakupu Kupujący wyraża zgodę na gromadzenie, przetwarzanie i wykorzystywanie przez Sprzedającego danych osobowych w celu i w zakresie potrzebnym dla wykonania przez Sprzedającego zamówienia (tj. dla dostarczenia Kupującemu przesyłki i dokonania rozliczeń).

2. Administratorem danych osobowych jest firma 4stories, zarejestrowaną pod numerem NIP:5253040966.

3. Dane osobowe Klienta zarejestrowane w Sklepie są przetwarzane przez Sprzedawcę jako administratora danych osobowych na podstawie ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926 ze zm.) oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1) („Rozporządzenie”) w celach związanych z transakcjami dokonywanymi w ramach Sklepu oraz w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Sprzedawcę, a także na podstawie zgody Kupującego – w celach zgodnych z treścią udzielonej zgody, w tym w celach handlowych i marketingowych.

4. Kupujący ma prawo swobodnego dostępu (wglądu) do swoich danych osobowych, prawa ich poprawiania, a także prawa żądania zaprzestania ich przetwarzania oraz ich usunięcia z bazy danych, co należy zgłosić w formie pisemnej do sprzedającego na adres poczty e-mail: 4stories.clientservice@gmail.com.

5. Kupujący może wyrazić zgodę na otrzymywanie materiałów promocyjnych i informacyjnych za pośrednictwem korespondencji e-mailowej. Są to informacje tematycznie związane z działalnością Sklepu Internetowego oraz komunikaty o ofertach specjalnych.

§6 Reklamacje z tytułu gwarancji

  1. Klient jest uprawniony do dokonania reklamacji zakupionego produktu. 
  2. Sprzedawca odpowiada za zgodność świadczenia z umową.
  3. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta w dowolnej formie. Zachęcamy do złożenia reklamacji za pośrednictwem formularza reklamacyjnego.
  4. W przypadku braku zgodności towaru z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. 
  5. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową. 
  6. Sprzedawca dokona na swój koszt naprawy lub wymiany towaru w rozsądnym czasie od chwili, gdy Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o niezgodności towaru z umową. Konsument zobowiązany jest do udostępnienia Sprzedawcy towaru podlegającego naprawie lub wymianie. 
  7. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. 
  8. Reklamacje mogą być rozpatrzone po odesłaniu produktu do 4stories, którego koszty pokrywa klient. 
  9. Reklamacje wysłane do 4stories po terminie gwarancyjnym lub rozpatrzone negatywnie mogą zostać obciążone dodatkową opłatą związaną z odesłaniem towaru do Klienta. Produkty rozpatrzone negatywnie będą odsyłane tylko na wyraźną prośbę Klienta. W innym wypadku produkt zostaje w siedzibie 4stories.
  10. Reklamacji nie podlegają produkty otrzymane gratis.